Varför startade jag en healingskola?

Therese

Varför startade jag en healingskola?

"Du har så livlig fantasi", sade alltid mina föräldrar när jag var liten. Ibland såg jag en tant i källaren som ingen annan såg, ibland hörde jag telefonen eller dörrklockan ringa flera minuter innan den faktiskt gjorde det. Ibland visste jag hur andra personer mådde utan att de hade sagt något, eller om de talade osanning om annat. Och ibland drömde jag sanndrömmar om vad som skulle komma att hända. Jag fick ofta "deja vu"-upplevelser; att jag "hade varit med om detta förr", eller kände igen platser fast jag inte varit där tidigare (i detta livet).

Känner du igen dig? ;-)

Att förstå sina "gåvor"

Vi är många som har olika intuitiva "förmågor". Men det är inte alltid så lätt att förstå sig på dem. Det har åtminstone förr inte pratats så mycket om det här med att vara inkännande, högkänslig eller medial. Kanske har du också blivit avfärdad av någon när du försökt förklara dina upplevelser? "Det är bara inbillning, du har så livlig fantasi."

Som 14-åring träffade jag första gången några som faktiskt förstod mig. Både en ny klasskompis (jag bytte klass för att jag var mobbad, vilket också är vanligt att råka ut för när man är "annorlunda"), och en vuxen som blev som en slags mentor under en tid, och som hjälpte mig förstå min healingförmåga.

Jag har sedan dess fortsatt att söka svar och förståelse för vem jag är och hur jag ska "hantera" mina "förmågor" och min känslighet.

Där jag växte upp, på en mindre ort i Dalarna, fanns inget utbud av kurser eller likasinnade inom det andliga. Jag var ständig kund på biblioteket och lånade allt jag kunde komma över av böcker inom andlighet, astrologi och personlig utveckling. Men utbudet var förstås begränsat.

Det var långt att åka till större orter om man ville gå någon kurs, vilket även blev kostsamt för en ung student. Som 26-åring flyttade jag till min nuvarande bostadsort, Sundsvall. Här träffade jag fler likasinnade och kunde gå några kurser för att hjälpa mig att vidareutveckla andligheten.

Onlinekurser blev bästa lösningen då tid och ekonomi var bristvara

Men de flesta utbildningar jag gått har jag hittat online. Det har varit mest praktiskt för min del, vid sidan om både studier, företagande och att bilda familj. Jag har dessutom läst både gymnasiet samt högskolekurser på distans, så jag var redan bekant med det sättet att studera. Dock var de flesta kurser på nätet på engelska, så jag fick ju vässa mina språkkunskaper en del.

Men jag hittade i alla fall till slut de "verktyg" jag hade sökt efter. För att förstå, hantera och använda mina intuitiva förmågor. Jag lärde mig allt ifrån andekontakt och healing till änglakommunikation och energirening. Vägen dit var lång och krokig, och kvalitén på kurserna jag kom över var minst sagt spretig. Vissa utomordentligt bra, andra med mycket att önska.

Jag började hålla egna kurser i min butik i Sundsvall. Jätteroligt att få träffa likasinnade och dela med sig av erfarenheter och kunskaper!

Men jag märkte att alla som ville inte hade tid eller råd att vara med på kurserna. Så föddes idén om att ha kurserna på distans/online också. Det började med en kurs i änglakort och hur man tolkar dem. Sedan har listan på olika ämnen vuxit.

Att kunna studera hemma i lugn och ro, samt ha tillgång till en mentor (för det har jag själv saknat under många av de onlinekurser jag gått), är ett sätt som passar många. Man kanske inte har tid att åka iväg på utbildningar p.g.a familjen. Eller den ekonomiska förutsättningen för det kanske saknas.

Därför startade jag Svenska Healingskolan

Jag ville skapa en plattform för kurser inom det mediala, där man lär sig att förstå, utveckla och hantera sin intuition och sina "gåvor". Kurser som ska hålla god kvalitet, vara lätta att ta till sig (på svenska och inte engelska...), roliga och inspirerande. Och även kurser som kan leda till att man kan förvandla sina förmågor till sitt yrke, precis som jag har gjort. :-)

Jag började att hålla kurser 2012, och 2016 valde jag att döpa denna del av mitt företag till Svenska Healingskolan. De andra två grenarna heter Kreativ Friskvård i Sundsvall AB (där jag jobbar som terapeut/healer) och Butik Ametist (min butik med webbutik där jag säljer t.ex. kristaller, rökelser, änglakort m.m).

Jag går fortfarande nya kurser själv för att lära mig ännu mer, och eftersom jag brinner för att dela med mig av det jag erfar, så fortsätter jag också att göra nya kurser.

Jag tänkte även fortsätta att dela med mig en hel del gratis av mina "tips och tricks", bland annat här i bloggen och i Svenska Healingskolans nyhetsmail.

healing-bloggen

Författare: ThereseCert. Healer / Medium / Angel Card Reader / Massör / Hälsovägledare

Utbildad av bl.a. Birkan Tore, Doreen Virtue, Pehr Trollsveden mfl.

Porträttfoto:
Fotograf Smultronstrå