Mitt första ängla-möte

Therese

Om hur en liten nyfödd pojke tog med sig änglarna till jorden för att väcka upp sin mammas intuiton...

Jag trodde inte på änglar egentligen. Jag hade sett andar som barn och jag började med healing som 14-åring, men änglar, näe. Jag trodde mest att det var fina sagor de där berättelserna om änglarna. Eller att det var våra anhöriga på andra sidan som agerade som våra "skyddsänglar". Min mamma hade ju sagt att morfar blev en ängel i himlen när han gick bort när jag var fyra år.
Jag hade hört talas om att människor hade sett änglar, men mer än så ska jag väl inte säga att jag visste om dem. Det hade börjat dyka upp böcker om änglar i bokhandlar och bokklubben jag var med i. Men det gick mig mest förbi, jag var gravid och hade fullt sjå att få i ordning barnkammare och driva företag.
I början av juni 2011 föddes vår första son. Under förlossningen tyckte jag mig se ljusa skepnader runt sängen. Men jag tänkte att det berodde på lustgasen.
När pojken var runt en månad gammal så såg jag plötsligt en kväll när jag tittade till honom, att det stod en stooor ljusvarelse vid hans säng. Den skimrade i rött och guld. Jag kunde tydligt se den, ljuset kring den var tydligt och klart, och vingar och gloria hade den med.
Berättade för sambon om vad jag såg, och frågade om han trodde att jag hade drabbats av någon slags förlossningspsykos eller liknande. Men han sa bara "Ser du en ängel så gör du väl det". Han visste ju om min mediala förmåga, och jag jobbade delvis som healer, resten av tiden som massör, innan mammaledigheten. Så han tyckte väl redan att jag var lite "flummig".
Där började min resa med änglarna. Jag började förkovra mig i böcker om dem, bland annat av Doreen Virtue, och jag hittade hennes och Radleigh Valentines kurs om änglakort och änglatarot. Det var helt magiskt - när jag började öppna upp för änglarna så fanns de ju verkligen där! I massor! Vilka energier!
Jag hade gått en kurs i tarot några år tidigare, men jag tyckte inte riktigt att det fungerade så bra för min del. Korten "pratade" inte med mig - jag kunde inte riktigt tolka dem. Med änglakorten blev det helt tvärtom; jag fick till mig massor av budskap. Det var som att min intuition öppnades upp ännu mer. Nu kunde jag plötsligt "spå" folk. Med väldigt klockren/träffsäkra budskap från änglarna.

Började jobba mer inom det andliga
När det började bli dags att skola in sonen på förskola så funderade jag över om jag inte skulle ta och ändra inriktningen på mitt företag en del. Jag hade mest jobbat som massör, och var egentligen lite förtegen om min healing, berättade bara för de kunder som jag förstod var intresserade av sådana saker.
När jag gick på gymnasiet hade jag en tydlig vision när jag funderade över min framtid. Jag såg mig själv driva en butik med kristaller, andliga böcker och liknande. Kring bilden av butiken såg jag massor av lila ljus.
Nu som mammaledig kände jag att jag hade chansen att byta riktning. Att ta tag i den där gamla drömmen. Dags för nystart i och med sonens inskolning. Så jag började sälja lite stenar, böcker och tarot-lekar i min massagelokal. Startade webbutik och gick fler kurser inom det andliga.
Det var som att min son hade kommit med änglarna till mig, för att väcka upp mig. För att våga ta tag i min intuition på riktigt, och för att våga satsa på min dröm. Nu var tiden inne. Det krävdes tydligen en liten pojke med stora, blåa, medvetna ögon, för att öppna upp mina egna ögon för detta. :-)

healingbloggen

Författare: ThereseCert. Healer / Medium / Angel Card Reader / Massör / HälsovägledareUtbildad av bl.a. Birkan Tore, Doreen Virtue, Pehr Trollsveden mfl.Porträttfoto: Fotograf Smultronstrå
Created with